Afvalstoffenheffing
Ieder huishouden betaalt afvalstoffenheffing. De gemeente kan met dit geld uw afval ophalen en verwerken. U betaalt een vast bedrag per maand en een bedrag per keer dat u een zak restafval in de ondergrondse afvalcontainer stopt.
Goed om te weten
- In februari ontvangt u de jaarafrekening van Brabant Water
- U betaalt de afvalstoffenheffing samen met de rioolheffing en uw waterverbruik
Kosten
Uw kosten bestaan uit 2 delen: een vast bedrag en een bedrag per keer dat u een zak restafval in de ondergrondse afvalcontainer stopt. Inwoners uit het buitengebied betalen per keer voor het leegmaken van de restcontainer. Gft, pmd en oud papier halen we gratis op.
Vast bedrag per jaar
Het vaste bedrag per jaar is € 143,52.
Bedrag voor inworp in ondergrondse container
Inhoud zak | Bedrag voor inworp per keer |
---|---|
30 liter | € 2 |
60 liter | € 4 |
Bedrag voor leegmaken restafvalcontainer
Inhoud container | Bedrag voor leegmaken per keer |
---|---|
140 liter | € 9,33 |
240 liter | € 16 |
In delen betalen
U kunt de Afvalstoffenheffing ook in delen betalen. We noemen dit een betalingsregeling.
- Het bedrag van de aanslag moet hoger zijn dan € 50.
- Een betalingsregeling kunt u aanvragen voor 3 of 6 maanden.
Het bedrag dat u moet betalen, wordt over 3 of 6 maanden verdeeld. U maakt elke maand het bedrag over.
Een betalingsregeling vraagt u aan door het aanvraagformulier ‘betalingsregeling (Lees voor)' op te sturen via e-mail of naar gemeente Gilze en Rijen, antwoordnummer 227, 5100 VH Rijen.