- Home
- Bestuur en organisatie
- ABG Rekenkamer
ABG Rekenkamer
De ABG Rekenkamer voert onderzoek uit naar de werkzaamheden van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Zo ondersteunt de rekenkamer de gemeenteraden in hun controlerende functie. De rekenkamer onderzoekt of de gestelde doelen worden bereikt, of er goed met geld wordt om gegaan en of alles volgens de regels gebeurt.
Onderzoeken
- De onafhankelijke ABG Rekenkamer is in 2024 gestart. Er zijn nog geen afgeronde onderzoeken.
- In 2024 is een onderzoek gestart naar de klachtenbehandeling bij de ABG-organisatie en een aantal partijen die ook namens de gemeente werken zoals de GGD en Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant.
- De voorgangers van de ABG Rekenkamer zijn de rekenkamers van Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Zij voerden de volgende onderzoeken uit:
- 2022: Rapport Externe inhuur binnen het inkoop- en aanbestedingsbeleid
- 2019: Onderzoek kwaliteit raadsvoorstellen
- 2019: Onderzoek dienstverlening
- Deze en meer onderzoeken vindt u terug op archiefweb.nl.
De leden van de ABG Rekenkamer
De ABG Rekenkamer bestaat uit 3 leden en een secretaris.
- Angelique van Erp: lid en voorzitter
Nevenfunctie: specialistisch senior adviseur nieuwe wet- en regelgeving bij het Ministerie van Justitie, Openbaar Ministerie. - Hanneke de Bruijne-Quirijnen: lid
Nevenfunctie: functionaris kwaliteit, arbo en milieu (kam) bij Pal (laboratorium voor Pathologie) - Peter van Tilborg: lid
Nevenfunctie: student aan de Hogeschool Rotterdam, opleiding tot leraar Frans in het voortgezet onderwijs 2e graad. - Bart van Linder: secretaris
Nevenfunctie: griffiemedewerker bij de gemeente Baarle-Nassau
Werkwijze van de Rekenkamer
De werkwijze van de ABG rekenkamer is vastgelegd in een reglement van orde en een onderzoeksprotocol. Deze documenten kunt u opvragen via e-mail.
Contact
Met vragen of opmerkingen over het werk van de ABG Rekenkamer kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoonnummer 06 10 22 50 39.